Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kod, który odmienił moje ferie
Pracuję jako nauczyciel wychowania fizycznego w małej miejscowości pod Radomiem. Ferie zimowe? Dla mnie to nie czas odpoczynku. To czas, gdy doglądam sali gimnastycznej, organizuję zajęcia dla dzieciaków, które nie mają dokąd pójść, i zastanawiam się, jak załatwić sprzęt na wiosnę. W tym roku było wyjątkowo ciężko. Budżet szkoły cięty, dotacje opóźnione, a piłki do siatki pamiętają czasy, gdy jeszcze sam grałem w lidze wojewódzkiej. Siatka podarta, materace do skoku w dal podarte, a dzieciaki coraz bardziej zniechęcone.

Ferie wypadły w lutym. Temperatura na zewnątrz – piętnaście stopni mrozu. W sali gimnastycznej ledwo grzało. Siedziałem w swoim małym gabineciku, popijałem herbatę z termosu i pisałem wniosek o dofinansowanie. Po raz trzeci. Wiedziałem, że i tak go odrzucą, ale trzeba było spróbować. I wtedy, między jedną nudną formą a drugą, otworzyłem przeglądarkę. Nie wiem po co. Może z przyzwyczajenia. Może żeby sprawdzić, czy coś nowego w sklepach sportowych. Trafiłem na stronę, która nie miała nic wspólnego z piłkami ani matami. Była inna. Kolorowa, zachęcająca, z dużym napisem o promocji.

Normalnie przewinąłbym dalej. Ale ten dzień był wyjątkowo ponury. Na dworze ciemność, w szkole cisza, a ja zamiast odpoczywać, martwiłem się o sprzęt na przyszły semestr. Kliknąłem. Strona, na którą trafiłem, wyglądała profesjonalnie. Polskie znaki, przejrzysty układ, regulamin bez ukrytych kruczków. Zauważyłem, że oferują coś, co przykuło moją uwagę – specjalny kod promocyjny. Coś, co dawało dodatkowe środki. Brzmiało jak ściema, ale postanowiłem sprawdzić.